Dr. Cenk Kayhan

DOSAP Proje Danışmanı: Doç.Dr. Ahmet DERVİŞOĞLU

Kısa Özgeçmiş:

1987, Ceyhan/ADANA doğumludur. 2005 – 2007 yılları arasında Çukurova Üniversitesi Fizik Bölümü’nde eğitim görerek, 2007 yılında Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü’ne kayıtlandı. Burada lisans eğitimini 3.’lük derecesi ile tamamladıktan sonra 2011 yılında yine Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Astronomi ve Uzay Bilimleri Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisans programına kayıtlanarak burada Prof. Dr. Serdar EVREN danışmanlığında “Geri Tayf Türü Yıldızların Uçlaşma ölçümü” başlıklı tezini 2013 yılında savunarak mezun oldu. Aynı yıl içerisinde Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Anabilim Dalı’nda Doktora eğitimine kayıtlandı. Prof. Dr. Mutlu YILDIZ danışmanlığında “Gezegenli Yıldızların Asterosismik İncelenmesi” başlıklı tezini 2017 yılında savunarak Astrofizik alanında doktor ünvanını almaya hak kazandı. Cenk KAYHAN’ın SCI kapsamlı dergide 5, ulusal indeksli dergilerde 1 yayını bulunmaktadır. Alanındaki ulusal ve uluslararası bildiri sayısı ise 13’tür.

15 Ocak 2020 tarihinden başlayarak Doç.Dr. Ahmet DERVİŞOĞLU danışmanlığında anabilim dalımızda doktora sonrası araştırma çalışmalarına başlamıştır.